Monday, January 31, 2011

SeMalAm pUnyer Citer..(episod 2)

        Semalam sebahagian dr kawasan aku duduk banjir..siann aku tgkn..kwn aku yg g kempen kt tenang pun dh xbrp tenang..maunye idak, Honda pari dia dh baham air..sabo la lii..dan aku pun jd mgsa jugak sbb xdapat nk g amek superbike aku kat kluang..hampeh..tp xpe, rabu masih ada..dlm dok libang libu kes banjir, mak aku kol..siap pesan beli dulu barang2 dapur..bmbng banjir melarat..ikutkn aku, mcm malas..tp dek krn xnk jd tanggang, aku pon siap lebih kurang, setat kete & kuar..niat dihati nk cucuk perut bank..smpai je dpn ATM, aku terkedu..PAiseh!! kad bank tercicir atas gobok la pulak...lalu dgn muncung ala2 cencurut, aku balik umah semula..rugi aku..rugi masa, rugi minyak..dhle minyak mahal..
         siap merompak mesin Atm menggunakan kad, aku gerak ke ekonsip (bak kata boss lama aku)..Humang aiii!!!! Bekelolot org borong barang..aku pelik gak..apekehal ramai bebeno..pulak tu bangsa yg pakai suar pendek,baju pendek dgn skirt..ooooo...sekali aku lupa luse dh raya derang..patutlaaa...so, dgn pantas aku capai troli, cilok sana sini, capai itu ini, aku terus queue kt kaunter..1 pkare yg aku xgemo kt ekonsip ni..kaunter banyak tp yg bukak 2-3helai aje..maut nunggu..tp dlm nungggu tu, sempat gak aku usyar 2-3 ahmoi seksi..hahaha..tau2 dh sampai turn aku..tit..tot..145 hengget 15 sen bang kata budak cashier tu.. aku hulur 150..bang, ada doploh sen tak? aku pun seluk kocek suar aku..aduyaii..ni yg aku lemah..aku lupe yg aku pakai jeans..jeans aku ni punyer peel, kocek syiling dia dalam lg sempit..si minah tu dh senyum2 tgk aku..cilakak..nasib baik skali capai dapat doploh sen..pas amek belen, aku pun blah..
        siap2 masuk brg kt seat blkng kancil, aku dongak tgk langit..sebijik haram bintang pun xde..ada harapan hujan lagi ni..akupun cargas setat kete & balik umah.. ngam2 aku masuk porch, awan nangis lagi..huih, nasib baik sempat sampai..sblm masuk umah, aku bdoa moga2 hujan yg turun ni hujan rahmat..kesian kt mgsa2 banjir.& aku hrp moga esok matahari akan bersinar cemerlang..

No comments:

Post a Comment