Wednesday, June 22, 2011

Waahuuiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!! berkerak!!

               huih!! ApE yG bErkErak? aku Laaa Yg BerKerAk nk UpdatE blog ni..lepak...2011 ni mcm2 mende nk kena buat...sejak aku tukar opis ni, keje pown bertukar..(tukar portfolio aje..)..langsung xnyempat nk jengah blog..punyele teruk sampai nama blog pown aku lupa..(hihihihihi)..kebetulan ada bengkel mem'blog'kan diri ni, aku pown menyempatlah..
               sejak januari aku xsenang ati..bkn apa, mcm2 kejadian yg melanda..dugaan...nak kenang balik mcm dah malas..biarlah..sebahagian dah selesai alhamdulillah..dapat tukar opis, dapat hadapi kelas & exam UTM..legaaa..Alhmdulillah, berkat doa aku berjaya dapat anugerah dekan kali ke-2..mcm xcaye..rezeki..aku x target pown sebab masa aku ngadap kelas, kpla aku dok ngadap problem yg sarat menakung dalam kepala..oh iyeee....alhmdulillah, januari lepas aku dapat anak dara..(anak yg kedua tau! bukan bini no 2...itu incoming..hahaha).. seronot tak terkiraaa...dok pening pilih nama, aku letak le Nur Amni Fatini...cahaya ketenangan dan keamananku..hihihihi..sbb nk imbang nama abg dia Muhammad Auf Ubaidillah..hamba Allah yang kuat berusaha..hahahaha..bising mak aku..apekehal nama panjang2 ni..aku cakap adalaaa..saje nk nyeksa org jawa taim sebut nama anak2 aku..hahahaha..
                dalam keseronotan tu, terguris gak aku apabila dapat berita pemergian ex schoolmate aku akibat kemalangan kat tempat keje dia kt thailand..giler terkujat aku..moga Allah merahmati ruhnya..dekat seminggu gak aku terbayang gurau senda dia..orangnya hepi..tak sangka dia pergi dulu..tp yelah, orang baik2 ni Allah sayang..aku jugak yang terpikir..mcmne agaknye pengakhiran idop aku nanti..moga2 yg baik..risau gak sbb dose keliling pinggang..antaranye dose maki orang...mana idaknye, bayo mahal2 skali dapat barang dah macam besi buruk..puake punya Rasid! janji bike dapat solid..dah dapat....dekat 3riban aku kena lambung buat repair..kadang2 aku tertanya...kenapa wujud orang macam ni....nak pukul, terpikir anak bini dia..tapi series memang aku bercadang nak kasi dia pengajaran..atleast dia xbuat pada orang lain..aku memang pantang..kalau bangsa lain menipu tu, tak la ralat sangat sebab dah gerenti kapir..ini bangsa sendiri..
                 Baru2 ni aku kena kursus 2 minggu kat Pasir Gudang..mula2 nk pergi paiseh...yelaaa...2 minggu pisah dgn anak bini..xsangka pulak kat sana jumpa kawan2 yang best..151 peserta majoriti kepala mantol2..hahahahaha..peserta menginap kat villa..1 villa 10 orang..aku stay kat villa 842 bersama 9 lagi hantu2 yg best..hahahahaha..xsangka dok serumah dgn geng giler2..siang je rumah sunyi sepi...masuk pkl doblas malam je...dh macam zoo..bunyik unggas, rimau, mesin rumput, mesin tebu, motobot sangkut..semua ada..hahahahaha!!!! ada gak kes angker rumah bebudak pompuan kena gangguan mistik..last2 pindah villa lain..dugaan....cuma lastday kursus agak hening laaa..sedih jugak terasa..yg paling xleh handle bila salam ngan geng serumah..2 minggu duduk dh jdk mcm adik beradik beb..nsb baik ada geng yg connect kitaorg melalui muka buku (facebook)..hahahahaha..xla rindu sangat..tapi mengharap dapat bersua lagi dengan derang...rindu kengkawan..
                Balik kursus disambut senyuman anak2 & isteri..sikit punya penat tapi lega dapat tgk wajah kesayangan hamba..ewahh..hero aku nampak sangat rindu kat aku..sampai harini dok menempel..makan, minum, buat susu, mandi semua nak dengan aku..hahahaha..taim tido je dia tido dgn umi dia..(potong stim la ubai ni..)hihihihihi...org rumah aku? jgn citer laaa..aku baru masuk keta nk g kursus aritu dh hujan..hahahaha..aku balik ni lebo senyum dia..siann, jarang kena tinggal..dulu aku tinggal pon xsampai 2 minggu bila ada function..aku pulak rajin nyakat..so, bila takde, dia terasa..hahahahaha...
           alamak! dah sampai masa...okeh, karang2 aku sambung balik ah..nak pack & balik..insylh nnti kita jumpa lagi..hasta pronto & aslkm..


No comments:

Post a Comment