Thursday, February 10, 2011

MacAm2 HaL.....

      dekat seminggu gak aku xsentuh menatang tenet2 ni..broadband kong..dan dekat seminggu gak la kepala aku ni makin naik semak dibuatnye..Macam2 pkara bermain dlm kepala aku sampaikan aku dh beberapa kali kena insomnia (betul ke ejaan ni?) tido lps subuh..malam mata terang benderang..pagi2 dh g keje..last2 dh xtahan aku g klinik ambik mc & ubat tido..ituuupun bos aku siap tanya org knp aku mc..makin pening aku dibuatnye....memanglh tiap org tu ada masalah, tapi aku rasa mcm sendat sangat...aku dh xtau nk buat mcmne..& musti korang yg baca ni (kalau ada laa) pelik amende yg aku bebelkan ni..meh aku story ckit..
      1st- PSM...dh sebulan aku delay keje yg melibatkan future aku..bkn sengaja, tp mmg xdapat nk sentuh....dhla bahan limited...penyelia pulak nk jumpa aku mesti xkurang sepuloh kali..(ni skali pon lom jumpa)..siang aku keje...mlm aku kena layan hero aku yg sejak dpt adik ni perangai mcm apa ntah...sabtu ahad ada kelas lagi...try la bgtau aku bila aku nk buat...ni routine aku:
-pas subuh : masa ni la yg aku ada utk rest, iron baju, belek2 ckit keje dari opis...
-pkl 10 : breakfast (selalunya tak sempat), siapkn hero aku utk hntr ke pengasuh, packing barang utk g opis, mandi dsb...
-pkl 12 : gerak ke rmh pengasuh, isi minyak, carik bhn makanan ckit (biasanya xsempat) & gerak g keje.
-pkl 1:30 : sampai opis (mkn 1 jam sbb jarak hampir 50km dr rumah), solat, belek2 keje yg belum settle.
-pkl 2-630 : keje..keje...keje...keje...
-pkl 730 : ambik hero kt umah pgasuh, singgah kedai beli apa yg patut utk rumah...
-pas mghrib : layan hero aku dinner, layan dia punya ngaruk dsb sampai dia tido..(kdg2 jejak pkl 1 pg)
-pepagi bute : select baju, kdg2 lyn tv skjp, pkr mslh2 yg xsetel..sampai tertido..(kdg2 br dpt dinner)..
hah..try bg aku idea bila aku nk buat keje PSM aku?try la kire brp bnyk bende yg aku xsempat buat...kan?
        2nd- Masalah bike aku....ni satu lg masalah problem yg menyakitkan ati...aku dh ban 8k utk bike aku..tp xdapat2 lg..mula2 bodykit xsiap..pastu skrg ni rdtax dgn tkr nama pon xsiap..sakit hati wooo..aku beli bike ni dgn intention utk save fuel consumption dgn save masa aku g keje..bkn saje suka2..tp ini owner sama itu mekanik suda suka suki buat aku mcm ni..ikutkan ati aku nk aje mencarut kat cni, tp xseswai..sorang geng bikers aku hmpir2 turun dr kl dgn 4bijik keta utk 'kasi ajar' si mekanik dgn owner..aku punye le seriau...mmg laa aku marah, tp aku xsanggup smpai nk mendarahkn org..gilerr..xmasuk akal aku nk siat2 org ni..tp lau hjng mggu ni xsetel gak...aku tpksa serahkn pd kawan aku utk settlekan..& tpksalaaa aku tgk sesame bangsa mkn buku lima dgn sepak terajang...sabar? dr bulan sbls aku dh sabar, dh sound lembut sampai ke kasar..last2 aku yg kene sound,,,aik? ada patutka? so...hrp2 xsampai jd mcmtu laa..tp lau xsetel gak....maut laaaaa....mana nak carik 8k aku tu balik..huhuhuhuhuuuuu....
     3rd- opis aku...ini ponn dh kasi aku sikit pening...dhla cerukkk nuuuunnn disana....facility xbrp lengkap...xkisahlah..semua tu kira normal laa..tp yg jd mslhnye skrg ni antara opismate aku,dgn bos aku, ada miscommunication...opismate dgn opismate, opismate dgn bos..aduuhhhh...jd, sbg org baru merangkp seken bos, aku laaa yg nk kena selidik, pikirkn option & seterusnye cari jln penyelesaian...xke pening tuu..
     4th- life...biasa laa..sape xde mslh dlm life..wife aku? alhmdlh, ok..baik & aku brsyukur sgt..biasa la, tiap org ada kelebihan & kekurangan..skrg ni dia bizi jg baby gegerl kami..so, si hero aku yg kena jaga..xkan la aku nk biar dia pontang panting jaga dua2..aku kn suami misali@mikari..cuma lately aku terkejar2 masa..& aku simpati kat hero aku sbb masa aku bsama dia kurang sangat...malam? dgn penat keje,penat drive..mana nk terlayan sangat....ni tadi ni pon ngaruk2 baru tido..alaahaaaaiii...
      ni basic laa bende yg bertakung dlm palotak aku ni..1 pkara yg aku xsuka ialah share prob dgn wife aku..bkn apa, aku xnk sshkn dia..dia dh cukup susah dpt laki mcmni haa..xkan laa aku nk kasit tambah lg..sbb tu kbnykn dr mslh aku kaber selagi boleh..lau dh xterhandle, baru laa aku bisik2 kat dia..yelah, ketua keluarga kena usaha mcm2..takkan laa manjang nk serah pada org lain..ye tak?...okehlah, aku nk mkn megi jap..td xsempat nk dinner..siang sibuk dgn raptai mjlis perasmian mesjid..sok sultan johor nk mari kasi rasmi itu mesjid..so, kena laaa terbabit skali..karang pas mkn ni nk pujuk mata utk tido..wokeh..adioss...

No comments:

Post a Comment